O záchranné službě
Získání dat pro závěrečné práce
Zdravotnická záchranná služba Plzeňského kraje podporuje výzkumy studentů v rámci jejich závěrečných prací. Chápeme, že získání jistého objemu informací je nezbytným předpokladem pro pozitivní posudek a úspěšné obhájení práce.
Na druhou stranu musíme upozornit, že počet studentů každoročně zakončující studia v ČR související s přednemocniční péčí se pohybuje ve stovkách. Pokud by se každý tento student obrátil na všechny záchranné služby s časově významným úkolem, náš provoz by byl tímto zásadně zatížen a na to, bohužel, nemáme kapacitu. Nemáme legislativně danou povinnost zpracovávat informace pro studenty. Výše uvedenými řádky vysvětlujeme a omlouváme poněkud striktní pravidla, kterými se naše organizace při poskytování dat řídí.
Pro komunikaci se studenty je určený výhradně Email. Na žádosti odeslané poštou nebo doručené osobně nebudeme reagovat.
Naše organizace má pro komunikaci se studenty určeného tzv. pověřeného zaměstnance. Je jím MUDr. Jiří Růžička, Ph.D. S veškerými požadavkami a žádostmi se obracejte výhradně na něj. Email jiri.ruzicka@zzspk.cz . Vaše žádosti odeslané komukoliv jinému se mohou ztratit. Žádosti se vyřizují ve vlnách, s 1-2 týdenním intervalem.
Nejjednodušší způsob získání informací je dotazníkové šetření mezi zaměstnanci, zkoumající jejich názory. Rozesíláme výhradně pouze elektronické dotazníky vytvořené v nějakém on-line systému (tj. rozesíláme odkazy na on-line dotazníky). Neakceptujeme papírové formuláře ani jejich scany. Dotazník nesmí obsahovat žádné otázky citlivé povahy nebo umožňující poškodit dobré jméno naší organizace. Dotazník nesmí být rozsáhlý, neakceptujeme dotazníky blížící se 50ti otázkám. K dotazníkovému šetření není třeba souhlas s Žádostí o poskytnutí dat.
Další možností získání dat je výběr z následujícího:
- statistická data z provozu ZZS k poskytování PNP
- informace k metodice poskytování PNP
- informace ke zdravotnickému vybavení
- informace k vybavení a k řešení mimořádných událostí
- informace k ekonomickým údajům
- informace k vozovému parku
- poslech hovorů a relací netísňové povahy.
Poskytnutí výše uvedených údajů nesmí být pro naše zaměstnance časově náročné, vzhledem k výše uvedenému. Poskytnutí údajů je možné pouze na základě schválené Źádosti o poskytnutí dat – viz odkaz zde níže. Součástí žádosti musí být potvrzení o studiu, s výjimkou studentů FZS ZČU, kteří jsou naší organizaci osobně známí. Tato žádost je posouzena vedením organizace, zamítnuta může být i při překročení našich kapacitních možností, např. náporem několika stejných žádostí na výzkum v jedné věci. V případě schválení žádosti zásadně neposkytujeme žádné naše vnitřní předpisy či jiné materiály Emailem nebo v kopii. Umožňujeme pouze nahlédnutí do nich, za přítomnosti některého z našich zaměstnanců.
Zdravotnické záchranná služba zásadně neumožňuje nahlížení do archivu zdravotnické dokumentace. Archiv je veden elektronicky a realizace nahlédnutí by byl nepřípustný nápor na naše IT. Studenti mohou získat data z dokumentace jednoduchým způsobem – svou účastí na výjezdech, v rámci své praxe, kde si mohou vést poznámky, samozřejmě při zachování platné legislativy.
Pověřený zaměstnanec může udělit výjimku z výše uvedených pravidel. Výjimka ale musí být odůvodněná, např. přímým zájmem naší organizace na konkrétním výzkumu. Tento přímý zájem musí být deklarovaný, např. vedením ZZS. Na udělení výjimky není nárok.
Vzdělávací instituce (škola) většinou vyžaduje souhlas ZZS s předmětným výzkumem jako přílohu práce. Formát tohoto souhlasu není nikde legislativně ukotven. S naší partnerskou školou – Fakultou zdravotnických studií při ZČU je dohodnuto, že postačující souhlas je Emailová komunikace studenta s pověřeným zaměstnancem. Tuto komunikaci student vytiskne a do své práce přiloží. Vyzýváme i ostatní školy, aby považovali takovou formu souhlasu za postačující. Pokud škola trvá na oficiálně potvrzeném originálu svého původního formuláře, toto potvrzení je možné vydat v kanceláři vedení ZZS v pracovní dny. Vydává ho Ing. Vlastimil Stehlík, vydání je třeba předem domluvit na vlastimil.stehlik@zzspk.cz . Pevně věříme, že žádných dalších forem udílení souhlasů netřeba.
Apelujeme na všechny studenty ČR, potažmo na jejich školitele, aby zvážili rozesílání svých požadavků všem členům IZS v ČR a podobně. Prosíme, obracejte se primárně na blízké ZZS, kam jste chodili na praxi a rozložte tak tlak, který výzkum vyvolává.
Přejeme všem úspěšnou obhajobu.
Za ZZSPK MUDr. Jiří Růžička, Ph.D., pověřený zaměstnanec
jiri.ruzicka@zzspk.cz
odkaz – formulář Žádost o poskytnutí podkladů pro zpracování kvalifikační práce
Praxe ze zahraničí
Odborné praxe/stáže v ZZSPK
ZZSPK umožňuje vykonávat OP/stáž na výjezdových základnách obvykle těmto žadatelům:
• lékařům v rámci předatestační přípravy lékařů,
• studentům vysokých škol v oboru zdravotnický záchranář,
• studentům specializačního studia lékařských a nelékařských zdravotnických oborů,
• frekventantům kurzu řidiče sanitních vozidel v akreditovaných vzdělávacích zařízeních v rámci výukového programu kurzu,
• příslušníkům složek IZS v rámci uzavřených dohod o spolupráci,
nebo společných vzdělávacích projektů.
Přednostně se OP/stáže umožňují studentům zdravotnických škol, zaměstnancům zdravotnických zařízení a frekventantům akreditovaných vzdělávacích zařízení, které mají se ZZSPK uzavřenou dohodu.
Stáže probíhají ve výjezdových skupinách v osmihodinových
a dvanáctihodinových směnách dle vzájemné dohody. OP/stáže jsou službou zpoplatněnou podle platného ceníku ZZSPK (pokud není smluvně ujednáno jinak).
OP/stáž na pracovištích je možno vykonat na základě zaslané písemné žádosti.
Kontakt: hlavní sestra Mgr. Jana Průchová, e-mail - jana.pruchova@zzspk.cz
V žádosti uvádějte prosím následující údaje:
• objednatel,
• účastník OP/stáže,
• místo výkonu odborné praxe (výjezdová základna ZZSPK),
• termín odborné praxe,
• rozsah odborné praxe v dnech/hodinách.
OP/stáž na operačním středisku je možno vykonat na základě zaslané písemné žádosti.
Kontakt: Vedoucí zdravotnického operačního střediska - PhDr. Mgr. Antonín Pojeta, LL. M., e-mail – antonin.pojeta@zzspk.cz
Po schválení požadavku na zajištění OP/stáže ze strany ZZSPK budete vyzváni k sepsání smlouvy.
OP/stáž si domlouvejte s dostatečným předstihem (cca měsíc před nástupem)
v případě kratší doby Vám nemusí být praxe umožněna.
Praxe budoucích záchranářů
Zaregistrovat AED
Historie ZZS - Tachov, Planá, Bor
K 1.červnu 2003 se datuje počátek novodobé Zdravotnické záchranné služby v Tachově, kdy po uzavření nemocnice v Plané u Mariánských Lázní (r. 2002) byla budově tachovské polikliniky zřízena výjezdová základna skupiny RZP.
Systém first responderů v PK
KDO JE FIRST RESPONDER (FR)?
V tomto případě se jedná o dobrovolníka neboli poskytovatele první pomoci, který je automaticky osloven dispečerským softwarem zdravotnického operačního střediska (ZOS) Zdravotnické záchranné služby Plzeňského kraje (ZZS PK) v případě život ohrožujících stavů, především náhlé zástavy krevního oběhu. Dobrovolník je vyškolen lektory vzdělávacího výcvikového střediska (VVS) nebo úspěšně absolvoval certifikovaný kurz Evropské resuscitační rady (ERC) v poskytování neodkladné resuscitace. Oslovování a následné aktivování je realizováno prostřednictvím mobilní aplikace O2 SOS.
JAK APLIKACE O2 SOS FUNGUJE?
Systém automaticky na žádost ZOS vyhledává dobrovolníka/FR nacházejícího se v okolí události s život ohrožujícím stavem. Pokud se dobrovolník rozhodne výzvu přijmout, aplikace jej automaticky začne navigovat k pacientovi. Zároveň ZOS zaznamená přijmutí výzvy dobrovolníkem a o blížící se pomoci podává zprávu volajícímu na tísňovou linku.
FR SE MŮŽETE STÁT I VY!
- Máte chuť, odhodlání i odvahu, umíte zachovat chladnou hlavu a rychle se rozhodovat ve vypjaté situaci?
- Chcete se naučit něco nového a stát se platným členem řetězce přežití?
- Myslíte, že jste schopen/a poskytnout první pomoc postiženému do příjezdu profesionálních výjezdových skupin zdravotnické záchranné služby, u kterého došlo k náhlému selhání základních životních funkcí?
Pokud jste na všechny otázky odpověděli ANO, zaregistrujte se na webové adrese fr.zzspk.cz
Výběr vhodných uchazečů již musíte ponechat na nás, ale možná to budete Vy, kdo bude mezi těmi, kteří budou moci touto formou pomáhat.
Na stránkách fr.zzspk.cz naleznete také aktuální informace o připravovaných kurzech pro FR pořádané ZZS PK.
Výjezdové základny
ZZS Pk v současné době zajišťuje přednemocniční neodkladnou péči (PNP) pomocí 23 výjezdových základen (VZ) (stav ke dni 17. 10. 2017).
Vzdělávací a výcvikové středisko
Vybavení vozů
Každý výjezdový vůz je vybaven kompletně k poskytování neodkladné přednemocniční péče.
Vozový park
V součastné době, po sloučení všech VZ plzeňského kraje, flotila obsahuje celkem 112 vozidel RLP a RZP.
Realizované akce
- 16.10.2017
Evropský den záchrany života 2017
Fotogalerie z Kids Save Lives 2017 - ZDE
Video z Kids Save Lives 2017
- 18.10.2016
Kids Save Lives 2016
Video z Kids Save Lives 2016
Z historie ZZS Plzeň
Historie přednemocniční neodkladné péče (PNP) se v krajském městě Plzeň začala v pravém slova smyslu odvíjet na jaře roku 1974. Do té doby byla dostupnost "PNP" v Plzni nedostatečná a technicky nedokonalá.
Z historie ZZS Plzeň-sever
Úvodem něco málo z historie naší oblasti – ZZSPS byla ustanovena k 1. 1. 1993. Měla 2 stanoviště – a to v budově bývalé polikliniky PS v Plzni Skrétově ulici a v budově LDN v Kralovicích. Sloužilo se v režimu nepřetržitého provozu po dvanáctihodinových směnách.
Z historie ZZS Plzeň-jih
V roce 1993 se začala psát historie ZZS Vlčice, kde díky MUDr.Michalu Marečkovi lékaři LZS Líně a partě nadšenců vznikla Záchranná služba v Blovicích na poliklinice pod křídly Nemocnice Stod, která se v roce 1995 přestěhovala do nových prostor penzionu ve Vlčicích, kde sídlí dodnes.
Z historie ZZS Rokycany
Okres Rokycany byl po Praze a Brnu prvním okresem v republice, ve kterém jezdily vozy rychlé pomoci a to od roku 1963.Od samého počátku byla ZS součástí ARO OÚNZ Rokycany.
Nabídka volných míst
Aktuálně hledáme:
Z historie ZZS Stod
Výjezdové středisko Stod ZZSPk vzniklo k 1.4.1994 založením ZS Plzeň-jih společně s výjezdovým střediskerm Blovice jako součást nemocnice s poliklinikou Stod.
Povinně zveřejňované informace
Název | Zdravotnická záchranná služba Plzeňského kraje, příspěvková organizace |
Důvod a způsob založení |
Zřizovatelem příspěvkové organizace je Plzeňský kraj. Jejím hlavním účelem je poskytování zdravotnické záchranné služby podle zákona č. 374/2011 Sb. o zdravotnické záchranné službě |
Organizační struktura | Organizační struktura |
Kontaktní spojení | Zdravotnická záchranná služba Plzeňského kraje, příspěvková organizace Klatovská 2960/200i 301 00 Plzeň |
Adresa úřadovny pro osobní návštěvu | Klatovská 2960/200i 301 00 Plzeň |
Úřední hodiny | pondělí - pátek 8.00 - 15.00 hod. |
Telefonní čísla ZZSPK Plzeň | 377 672 107 |
Fax | Ředitel - 377 672 145 ZOS - 377 672 181 |
Adresa internetové stránky | www.zzspk.cz |
Elektronická adresa podatelny | info@zzspk.cz |
ID datové schránky | 5uimvsq |
Případné platby lze poukázat | ČSOB Číslo účtu: 772 559 293/0300 |
Identifikační číslo - IČO | 45333009 |
Daňové identifikační číslo - DIČ | CZ 45333009 |
Hlavní dokumenty | Sbírka listin |
Rozpočet | Rozpočet 2022 |
Žádosti o poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., |
Získání informace je možné na níže uvedené adrese ústně, písemně, elektronickou poštou a faxem:
tel.: 377 672 153 |
Opravné prostředky ve vztahu k zákonu |
Proti rozhodnutí ZZS PK o odmítnutí žádosti může žadatel podat odvolání do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí o jejím odmítnutí. Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti předloží ZZS PK spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne jeho doručení. |
Pověřenec pro ochranu osobních údajů (DPO) |
Otakar Morávek tel.: 377 672 148 e-mail: dpo@zzspk.cz |
Příjem žádostí a dalších podání |
Podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo obdržet rozhodnutí lze prostřednictvím: tel.: 377 672 168 Bližší informace k podání zde. |
Přehled nejdůležitějších předpisů | Předpisy a zákony ke stažení |
Zákon č. 374/2011 Sb., o zdravotnické záchranné službě | |
Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách) | |
Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce | |
Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů | |
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím | |
Zákon č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta | |
Zákon č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče (zákon o nelékařských zdravotnických povoláních) | |
Zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému | |
Zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení (krizový zákon) | |
Zákon č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizové stavy | |
Zákon č. 127/2005 Sb., o elektronické komunikaci | |
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník | |
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád | |
Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění | |
Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů | |
Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech | |
Vyhláška č. 92/2012 Sb., o požadavcích na minimální věcné a technické vybavení zdravotnických zařízení a kontaktních pracovišť domácí péče | |
Vyhláška č. 296/2012 Sb., o požadavcích na vybavení poskytovatele zdravotnické dopravní služby, poskytovatele zdravotnické záchranné služby a poskytovatele přepravy pacientů neodkladné péče dopravními prostředky a o požadavcích na tyto dopravní prostředky | |
Vyhláška č. 99/2012 Sb., o požadavcích na minimální personální zabezpečení zdravotních služeb | |
Vyhláška č. 55/2011 Sb., o činnostech zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků | |
Vyhláška č. 98/2012 Sb., o zdravotnické dokumentaci | |
Vyhláška č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech zabezpečení integrovaného záchranného systému | |
Vyhláška č. 434/1992 Sb., o zdravotnické záchranné službě, v platném znění | |
Vyhláška č. 240/2012 Sb., kterou se provádí zákon o zdravotnické záchranné službě | |
Nařízení vlády č. 148/2012 Sb., o stanovení výše úhrady nákladů na připravenost poskytovatele zdravotnické záchranné služby na řešení mimořádných událostí a krizových situací ze státního rozpočtu | |
Sazebník úhrad za poskytování informací | Úhrady k náhledu |
Výroční zpráva podle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím |
Výroční zpráva 2018 dostupná ve sbírce listin |
„Informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím“ |
Za roky 2019 a 2020 nebyla podána žádná žádost o informace podle zákona.
Dne 1.12.2021 byla podána žádost o informaci ohledně škodních událostí zaměstnanců ZZSPK v r. 2020. Po výzvě k upřesnění dotazu a zaplacení min. částky za zpracování informace se již tazatel neozval.
Dne 3.12.2021 byla podána žádost o následující informaci:
Na tuto žádost byla dne 6.12.2021 zdarma podána informace:
|
Kdy volat linku 155?
Linku 155 použijte k přivolání záchranné služby, vždy pokud došlo k vážné poruše zdraví či přímému ohrožení lidského života.
Jedná se především o stavy tyto stavy a situace:
- porucha dechu a vědomí
- poruchy krevního oběhu, velká krevní ztráta
- dopravní nehody
- úrazy
Na linku 155 je správné zavolat i v případě, kdy si závažnosti stavu pacienta nejste zcela jisti. Operátorky a operátoři tísňové linky 155 jsou kvalifikovaní zdravotníci, kteří Vám pomohou situaci správně posoudit a najít pro pacienta nejlepší řešení.
Historie ZZS - Domažlice a Bělá nad Radbuzou
Záchranná služba v Domažlicích zahájila svoji činnost v roce 1988 pod křídly domažlické nemocnice.