Aktuálně 2018

Záchranáři cvičili v nejdelším českém železničním tunelu

 4.150 metrů. Taková je délka nejdelšího českého železničního tunelu u Ejpovic. Všechny složky IZS se tady dnes zúčastnily velkého prověřovacího cvičení. První vlak tudy projede už za týden.

 Hasičské, záchranářské i policejní vozy dnes mířily ke zbrusu novému železničnímu tunelu u Ejpovic k velkému cvičení, které simulovalo zásah v tomto specifickém místě. Zdravotnická záchranná služba vyslala na místo několik výjezdových skupin, inspektora provozu i speciální vozidla pro HPO. Přímo u tubusu záchranáři rozbalili stan sloužící jako stanoviště odsunu raněných. Rovněž zdravotnické operační středisko ZZS PK, které řídilo činnost krajských zdravotnických záchranářů od začátku výjezdu až po transport "pacientů" do nemocnic, bylo posíleno o dva operátory. Všechny složky IZS předvedly vynikající koordinaci a ukázaly, že jsou schopny případnou nehodu v tunelu zvládnout.

 Tunel Ejpovice, který propojí na trati č. 170 Plzeň - Praha plzeňskou čtvrť Doubravka s Ejpovicemi, zkrátí cestu do Prahy o šest kilometrů a téměř dvacet minut. Výstavba začala v roce 2013 a stála téměř čtyři miliardy korun. První vlak jižním tubusem projede už 15. listopadu. Svojí délkou cca 4150 metrů se stal tunel Ejpovice nejdelším železničním tunelem v Česku.

 O PRŮBĚHU CVIČENÍ BUDE VYDÁNA OFICÁLNÍ SPOLEČNÁ TISKOVÁ ZPRÁVA VŠECH SLOŽEK IZS.

Text: Vítězslav Sladký
Foto: ZZS PK 

Tunel 1  Tunel 3  Tunel 2